Nový Transporter – svetová premiéra na IAA Transportation v septembri 2024

IAA Transportation 2024: Svetová premiéra novej generácie modelu Transporter značky Volkswagen ôúžitkové vozidla

Zdokonalený vo všetkých oblastiach: novy Transporter a Caravelle poskytujú väčší priestor, väčšiu úžitkovú hmotnosť, vyššiu povolenú hmotnosť prívesu a kokpit na profesionálne použitie. Inovatívne portfólio pohonných jednotiek zodpovedá duchu doby: efektívne turbodiesle s pohonom predných alebo všetkých kolies dopĺňa pohon plug-in hybrid a elektricky pohon. DNA dizajnu ikon: 7. generácia modelu Transporter svojim čistým a výrazným vonkajším dizajnom nadväzuje na nezameniteľný štýl šiestich predchodcov. Optimálny model pre každého: značka Volkswagen Úžitkové vozidlá novými modelmi Transporter a Caravelle kompletizuje rodinu veľkopriestorových automobilov, tvorenú modelmi Multivan, California a ID. Buzz.

Značka Volkswagen Úžitkové vozidlá predstavuje na medzinárodnom autosalóne úžitkových vozidiel IAA Transportation v Hannoveri (17. až 22. septembra 2024) v rámci svetovej premiéry úplne novo vyvinutý model Transporter. Každý detail tejto ikony značky bol zdokonalený. Ešte nikdy predtým Transporter neposkytoval viac priestoru a väčšiu úžitkovú hmotnosť, nikdy predtým nebol Transporter udržateľnejší a hospodárnejší, dôsledne premyslený do najmenších detailov. Po prvý raz v histórii modelu Transporter toto univerzálne vozidlo pre všetkých remeselníkov, kuriérov a prevádzkovateľov flotíl vozidiel bude priamo z výroby súbežne k verziám poháňaným turbodieslami s priamym vstrekovaním paliva k dispozícii aj s pohon plug-in hybrid a elektrickým pohonom. Súčasne s modelom Transporter 7. generácie štartuje aj nový minibus Caravelle. Dizajn obidvoch modelov je na prvý pohľad nový – pričom nová generácia prenáša DNA dizajnu úspešných predchodcov do novej doby. Po už spustenom predpredaji skriňovej dodávky bude po svetovej premiére na IAA Transportation spustený predpredaj prakticky všetkých verzií novej generácie.

Optimálny model pre každého: premiérou novej generácie modelu Transporter značka Volkswagen Úžitkové vozidlá finalizuje svoju stratégiu „optimálny model pre každého“ v oblasti ľahkých úžitkových vozidiel strednej veľkosti. Aktuálna ponuka 7. generácie pri tom spočíva na troch pilieroch, ktorými sú nový Transporter, Multivan a ID. Buzz. Modelový rad Transporter sa člení na úžitkové
vozidlo a na model Caravelle. Multivan je vozidlo na pracovné využitie a voľný čas, ku ktorému práve nedávno pribudla kempingová verzia California. Elektrický ID. Buzz a jeho úžitková verzia (skriňová dodávka) ID. Buzz Cargo sú prvé ikony mobility bez lokálnych emisií CO2. Všetky tri uvedené modelové rady spolu tvoria v rámci svojej triedy v súčasnosti najširšie členený modelový program dodávok,
minibusov, vanov a kempingových automobilov na trhu. Kompletná ponuka je teraz po prvý raz vystavená na autosalóne IAA Transportation.


Všetko je možné: modelové spektrum novej generácie radu Transporter a Caravelle je pozoruhodne široké. Transporter je k dispozícii ako skriňová dodávka s rozličnými deliacimi stenami a konfiguráciami sedadiel, s dvoma veľkosťami rázvoru a dvoma výškami strechy. Rovnako s dvoma veľkosťami rázvoru je na výber aj osobná verzia Kombi a exkluzívnejšia verzia Caravelle (veľkopriestorové taxi, pohodlné rodinné vozidlo). Jedinečný v segmente a typický pre tento modelový rad je valník s dvojitou kabínou. V ponuke pre Transporter a Caravelle nechýba ani verzia „PanAmericana“, vhodná pre jazdu mimo spevnených ciest.

Perfektné spektrum pohonných jednotiek pre dnešnú dobu: aktuálne požiadavkyna systémy pohonu sú také komplexné a rozmanité ako nikdy predtým. Firmy pôsobiace v meste preferujú elektromobilitu a čo najnižšie prevádzkové náklady, firmy s dlhšou dojazdovou vzdialenosťou z firemnej prevádzky operujúce v metropolách favorizujú pohon plug-in hybrid a pre firmy s požiadavkami na dlhý dojazd je prvou voľbou úsporný a čistý turbodiesel. Presne toto portfólio pohonu ponúka značka Volkswagen Úžitkové vozidlá v novej generácii modelov Transporter a Caravelle. Výkonové spektrum siedmich efektívnych pohonných agregátov siaha od 81 kW (110 k) do 210 kW (286 k). Po prvý raz patrí do portfólia okrem troch turbodieslov s priamym vstrekovaním paliva (TDI) aj pohon plug-in hybrid (eHybrid) a tri verzie elektrického pohonu (e-Transporter a e-Caravelle). Dva motory TDI sa môžu na želanie kombinovať aj s pohonom všetkých kolies 4MOTION. To predstavuje optimálnu ponuku pohonu pre obdobie transformácie mobility.

Citeľne lepší vo všetkých oblastiach: Transporter a Caravelle poskytujú oproti predchodcovi, ktorého nahrádzajú (T6.1), výrazne väčší priestor, výrazne väčšiu úžitkovú hmotnosť a výrazne väčšiu povolenú hmotnosť prívesu. Objem nákladného priestoru skriňovej dodávky s normálnym rázvorom a strechou
vzrástol o vyše 10 percent na 5,8 m3. S dlhým rázvorom a vysokou strechou je teraz objem nákladného priestoru skriňovej dodávky až 9,0 m3. Do nákladného priestoru verzie s dlhým rázvorom sa zmestia tri europalety. Aj užitočná hmotnosť sa zväčšila – maximálne až na 1,33 tony (plus 0,13 tony). Okrem toho
Volkswagen zvýšil maximálnu povolenú hmotnosť prívesu, ktorá teraz podľa motora a druhu pohonu môže dosahovať až 2,8 tony (predtým 2,5 tony).

Ergonomické pracovisko vodiča high-tech: výrazne zdokonalené bolo aj pracovisko vodiča a spolujazdcov. V kompletne novo vyvinutom kokpite značka Volkswagen Úžitkové vozidlá kombinuje digitálny svet displejov a ovládacích prvkov s robustnými spínačmi a fyzickými ovládačmi, aby sa tieto automobilové nástroje pre profesionálov dali jednoducho a bezpečne ovládať v každej situácii. K tomu patrí aj integrácia rozličných zásuviek USB-A, USB-C a 12 V, ako aj elektrickej zásuvky 230 V základni sedadla vodiča, aby bola zabezpečená prevádzka všetkých možných elektrických pracovných nástrojov a zariadení. Modely s pohonom plug-in hybrid a s elektrickým pohonom môžu mať na želanie okrem toho dve ďalšie elektrické zásuvky 230 V nákladnom priestore, ich celkový výkon je 2,3 kW. K výraznému zvýšeniu bezpečnosti a komfortu prispievajú asistenčné a osvetľovacie systémy najnovšej generácie. A vďaka tomu je 7. generácia modelu Transporter aj najlepšia v histórii modelového radu. Jej príbeh sa práve začína na autosalóne IAA Transportation 2024.

NOVÉ SPEKTRUM VERZIÍ – ŠPECIALISTI PRE ŠPECIALISTOV


Transporter ako skriňová dodávka, kombi a valník: spektrum modelového radu Transporter novej generácie je obrovské. Značka Volkswagen Úžitkové vozidlá ponúka Transporter ako skriňovú dodávku (nákladný priestor výlučne na prepravu nákladu), ako skriňovú dodávku Plus (nákladný priestor s lavicou pre tri osoby v druhom rade a deliacou stenou s oknom z plastu) a ako skriňovú dodávku s deliacou stenou v tvare L (priebežná deliace stane z kovu za sedadlom vodiča a dvoma sedadlami v druhom rade v tvare L). Ich predpredaj beží už niekoľko mesiacov. Okrem toho sa Transporter odteraz dá objednávať aj ako kombi s maximálne deviatimi sedadlami (na prepravu osôb) a – exkluzívne v segmente – ako valník so šesťsedadlovou dvojitou kabínou a dlhým rázvorom. Kombi a skriňová dodávka môžu byť mať na želanie zvýšenú strechu, ako aj predĺžený rázvor.

Caravelle ako základná verzia, „Life“ a „Style“: samostatným modelom je Caravelle. Ideálny hotelový minibus a veľkopriestorové taxi s maximálne deviatimi sedadlami bol vyvinutý na komerčnú dopravu osôb. Značka Volkswagen Úžitkové vozidlá ponúka Caravelle v základnej verzii, ako aj v strednej verzii „Life“ a špičkovej „Style“. Okrem toho sa dá aj Caravelle objednať s predĺženým rázvorom. Na želanie sa Caravelle dá zušľachtiť príplatkovými prvkami ako napríklad veľké panoramatické strešné okno, ktoré z tohto modelu robí Samba Bus novej doby.


Transporter a Caravelle ako „PanAmericana“: štvrtá generácia modelu Transporter sa dala od roku 2001 objednať s kompletom vybavenia „PanAmericana“. V piatej generácii sa „PanAmericana“ stala samostatnou exkluzívnou a kultovou verziou. Preto značka Volkswagen Úžitkové vozidlá ponúka aj v 7. generácii modelového radu osobitnú verziu „PanAmericana“, a to v kombinácii s karosériou skriňovej dodávky i osobnej verzie Caravelle. Svojim robustným dizajnom all-terrain a exkluzívnymi prvkami vybavenia sú nezdolné modely „PanAmericana“ – predovšetkým s pohonom všetkých kolies 4MOTION
– ideálnymi vozidlami na každé veľké stavenisko a profesionálnu prepravu osôb mimo spevnených ciest.

NANOVO KONFIGUROVANÉ VERZIE VYBAVENIA – VŠETKO NA PALUBE


Bohato vybavený Transporter: značka Volkswagen Úžitkové vozidlá oproti predchodcom výrazne rozšírila sériové vybavenie nových modelov Transporter. Teraz vždy obsahuje LED svetlomety vrátane asistenta diaľkových svetiel „Light Assist“, LED zadné svetlá, elektrickú parkovaciu brzdu s funkciou Auto Hold,
digitálny prístrojový panel „Digital Cockpit“ s uhlopriečkou 30,5 cm (12 palcov), systém infotainmentu (vrátane prijímača DAB+, funkcií Apple CarPlay a Android Auto, ako aj online službami) vybavený dotykovým displejom s uhlopriečkou 33 cm (13 palcov), multifunkčný volant, systém štartovania bez kľúča „Keyless Start“, dažďový senzor, asistent udržiavania jazdného pruhu „Lane Assist“, systém núdzového brzdenia „Front Assist“ a systém rozpoznávania dopravných značiek. Skriňová dodávka je okrem toho sériovo vybavená deliacou stenou medzi kabínou a nákladným priestorom. Verzia Kombi s oknami v zadnej časti má tri samostatné sedadlá v druhom rade a audiosystém so šiestimi namiesto štyroch
reproduktorov.


Zásobovanie elektrickou energiou na prácu: viaceré zásuvky umožňujú nabíjať a napájať rozličné zariadenia a elektrické prístroje. V kabíne sú rozhrania USB-A, USB-C a zásuvky 12 V a na želanie aj zásuvka 230 V. Pri verziách s motorom TDI je zásuvka 230 V umiestnená v základni sedadla vodiča. Transporter s pohonom plug-in hybrid a elektrickým pohonom môže byť na želanie vybavený dvoma
ďalšími zásuvkami 230 V nákladnom priestore v oblasti zadných stĺpikov karosérie. Celkový výkon systému 230 V je 2,3 kW. Vďaka tomu je v automobile pre každý elektrický prístroj – od laptopu až po kotúčovú pílu – k dispozícii vhodný zdroj elektrickej energie.


Komfortne vybavené Caravelle a Caravelle Life: nový model Caravelle predstavuje ideálnu ponuku pre veľkopriestorové taxi alebo hotelový minibus. Už v základnej verzii vybavenia má sériovo vyberateľnú trojmiestnu lavicu v treťom rade a tým celkovo deväť sedadiel. Oproti verzii Transporter Kombi sa Caravelle vyznačuje napríklad individualizovateľnými látkami poťahov sedadiel, bočnými a bočnými závesovými airbagmi v kokpite a audiosystémom s desiatimi reproduktormi. Stredná verzia vybavenia „Life“ sa navonok líši nárazníkmi a vonkajšími kľučkami dverí lakovanými vo farbe karosérie, ako aj krytmi vonkajších spätných zrkadiel v lesklom čiernom vyhotovení. Sériové vybavenie okrem klimatizácie dopĺňajú lakťové opierky na sedadle vodiča, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca s bedrovou opierkou a sklopnými lakťovými opierkami, odlišné dekoračné obklady, štyri dodatočné zásuvky USB-C v kabíne a 16-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny.

Caravelle Style s exkluzívnym vybavením: špičková verzia „Style“ modelu Caravelle sa navonok líši modifikovanou prednou časťou karosérie s integrovanou chrómovou lištou, ktorá prechádza až do sériových adaptívnych svetlometov „IQ.LIGHT – LED Matrix“. Tieto svetlomety obsahujú aj dynamické zákrutové svetlá, statické odbočovacie svetlá a svetlá do zlého počasia. Vonkajší dizajn verzie Caravelle Style ďalej dotvárajú LED zadné svetlá s individualizovanou svetelnou grafikou, tmavo tónované sklá v zadnej časti kabíny a 17-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny. K sériovým prvkom vybavenia patrí aj systém odomykania a štartovania bez kľúča „Keyless Access“, elektricky sklopné vonkajšie spätné zrkadlá, dvojfarebné poťahy sedadiel z umelej kože, špecifické dekoračné obklady v interiéri, multifunkčný kožený volant, veľká stredová konzola s držiakmi na poháre, 3-zónová automatická klimatizácia s osobitným ovládacím panelom v zadnej časti kabíny (v strope) a rolety proti slnku v druhom rade sedadiel. Na
želanie môže byť verzia Caravelle vybavená napríklad veľkým panoramatickým strešným oknom a ozvučovacím systémom Harman/Kardon so 14 reproduktormi

Ikonické modely PanAmericana: Transporter (ako skriňová dodávka) aj Caravelle sa dajú objednať v kultovej verzii vybavenia „PanAmericana“. Navonok sa obidva modely líšia robustnými plastovými obkladmi lemov blatníkov a prahov karosérie, nelakovanými nárazníkmi all-terrain a mriežkou chladiča lakovanou vo farbe karosérie. Ochranná fólia chráni spodnú časť dverí nákladného, resp. batožinového priestoru. Vnútri majú modely „PanAmericana“ osvetlené schodíky s obkladmi z nehrdzavejúcej ocele a nápismi „PanAmericana“, markantné dekoračné obklady na prístrojovom paneli a chrómované vnútorné kľučky dverí. Sedadlá sú potiahnuté exkluzívnou látkou so zapracovanými nápismi „PanAmericana“ a farebne zladenými kontrastnými stehmi. Caravelle PanAmericana má sériovo 19-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny „Indianapolis“ (čierne s lesklo sústruženými povrchovými plochami), pre Transporter PanAmericana sú tieto kolesá k dispozícii za príplatok.

NOVÉ POHONNÉ JEDNOTKY – DIESEL, PLUG-IN HYBRID A ELEKTRICKÝ POHON


Tri nové motory TDI: Transporter a Caravelle novej generácie majú úplne nové portfólio motorov. Po prvý raz je v tomto modelovom rade súčasne s dôležitými turbodieslami (TDI) na výber aj novo vyvinutý pohon plug-in hybrid (eHybrid) a nové elektrické alternatívy pohonu (e-Transporter a e-Caravelle). Základ pohonu pre 7. generáciu modelu Transporter tvoria tri novo vyvinuté štvorvalcové turbodiesle 2.0 TDI s priamym vstrekovaním paliva. Dosahujú výkony 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 125 kW (170 k). Motory TDI do výkonu 110 kW (150 k) vrátane, sa sériovo montujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Motor TDI s výkonom 125 kW (170 k) sa vždy kombinuje s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá sa pri motore TDI s výkonom 110 kW (150 k) dá objednať za príplatok. Pri motoroch TDI od výkonu 110 kW (150 k) sa dá objednať aj systém pohonu všetkých kolies 4MOTION.

Výkonné motory TDI s nízkou spotrebou paliva: základný motor TDI s výkonom 81 kW (110 k) poskytuje maximálny krútiaci moment 310 Nm. Skriňová dodávka s krátkym rázvorom (NWB) s týmto motorom má spotrebu paliva podľa WLTP od 6,9 do 7,7 l/100 km, s dlhým rázvorom (LWB) je to 7,0 až 7,8 l/100 km. Motor TDI s výkonom 110 kW (150 k) dosahuje maximálny krútiaci moment 360 Nm. Skriňová dodávka s ním spotrebuje 6,9 až 7,6 l/100 km (NWB, manuálna prevodovka), 7,5 až 8,2 l/100 km (NWB, automatická prevodovka), 8,3 až 8,8 l/100 km (NWB, automatická prevodovka, 4MOTION), 7,0 až 7,8 l/100 km (LWB,
manuálna prevodovka), 7,5 až 8,3 l/100 km (LWB, automatická prevodovka) alebo 8,4 až 9,0 l/100 km (LWB, automatická prevodovka, 4MOTION). So špičkovým motorom TDI s výkonom 125 kW (170 k) a maximálnym krútiacim momentom 390 Nm má skriňová dodávka spotrebu podľa WLTP od 7,5 do 8,2 l/100 km (NWB, automatická prevodovka), 8,3 až 8,8 l/100 km (NWB, automatická prevodovka, 4MOTION), 7,5 až 8,3 l/100 km (LWB, automatická prevodovka) a 8,4 až 9,0 l/100 km (LWB, automatická prevodovka, 4MOTION).


Nový pohon plug-in hybrid: pohon plug-in hybrid (eHybrid) s automatickou prevodovkou CVT s plynulou zmenou prevodového pomeru dosahuje systémový výkon 171 kW (232 k). Jeho základ tvorí turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec s objemom 2,5 litra, ktorý dosahuje maximálny krútiaci moment 320 Nm; elektromotor poskytuje krútiaci moment 205 Nm. Modely s pohonom plugin hybrid majú výlučne pohon predných kolies, hodnoty spotreby paliva a elektrického dojazdu budú zverejnené neskôr.


Nový elektrický pohon v troch výkonových verziách: e-Transporter a e-Caravelle sa začnú predávať s výkonom 100 kW (136 k), 160 kW (218 k) a 210 kW (286 k). Všetky verzie majú rovnakú batériu s kapacitou 64 kWh (netto). Neskôr k nim pribudne ako ďalšia elektrická verzia e-Transporter so zníženým výkonom a menšou batériou ako mestská rozvozová dodávka. Rovnako ako verzie s motormi TDI a pohonom plug-in hybrid sa budú aj e-Transporter a e-Caravelle vyrábať s dvoma veľkosťami rázvoru. Modely s elektrickým pohonom majú pohon zadných kolies, hodnoty spotreby elektrickej energie a dojazdu budú zverejnené neskôr.


NOVÉ VONKAJŠIE ROZMERY – OPTIMALIZOVANÁ DĹŽKA A ŠÍRKA


Nové vonkajšie rozmery: Transporter a Caravelle 7. generácie majú v základnej verzii dĺžku 5050 mm, čo predstavuje plus 146 mm oproti predchádzajúcemu modelu T6.1. Súčasne vzrástol aj rázvor o 97 mm na 3100 mm. Okrem toho sa Transporter a Caravelle budú vyrábať aj vo verzii s rázvorom predĺženým o 400 mm (celková dĺžka 5450 mm). Transporter ako valník má dlhý rázvor sériovo. Všetky modely majú vonkajšiu šírku (bez vonkajších spätných zrkadiel) 2032 mm, ktorá je oproti predchodcovi väčšia o 128 mm. Výška s normálnou strechou je 1983 mm. S normálnym rázvorom majú modely 7. generácie priemer otáčania iba 11,9 metra, čo uľahčuje manévrovanie v mestskej premávke.

NOVÉ ROZMERY INTERIÉRU – VIAC MIESTA AKO KEDYKOĽVEK PREDTÝM


Väčšie rozmery nákladného priestoru: Transporter 7. generácie poskytuje výrazne väčší objem pre náklad. Maximálna šírka medzi vnútornými blatníkmi je oproti predchodcovi väčšia o 148 mm a dosahuje až 1392 mm. Dĺžka nákladného priestoru na podlahe je pri skriňovej dodávke s normálnym rázvorom 2602 mm – to predstavuje prírastok 61 mm. S predĺženým rázvorom má nákladný priestor dĺžku až 3002 mm. Vďaka väčšej dĺžke, šírke a rázvoru mohla značka Volkswagen Úžitkové vozidlá pri novej generácii modelu Transporter výrazne zväčšiť priestor na náklad. Najväčší objem nákladného priestoru skriňovej dodávky s normálnym rázvorom je teraz 5,8 m3 , verzia s dlhým rázvorom a zvýšenou strechou poskytuje
až 9,0 m3 priestoru. Transporter s dlhým rázvorom teraz odvezie až tri europalety (dve naložené zboku, jedna zozadu).


NOVÉ HODNOTY ÚŽITKOVEJ HMOTNOSTI, HMOTNOSTI PRÍVESU A ZAŤAŽENIA
STRECHY – VÄČŠIA PREPRAVNÁ KAPACITA


Zvýšená úžitková hmotnosť a povolená hmotnosť prívesu: všetky verzie novej generácie modelov Transporter a Caravelle môžu odviezť náklad s hmotnosťou primeranou objemu využiteľného priestoru. Maximálna úžitková hmotnosť automobilového nástroja pre profesionálov je teraz až do 1,33 tony, čo je o 0,13 tony viac oproti predchodcovi. A ak by ani o ešte nestačilo, nový Transporter a Caravelle môžu podľa použitého motora a druhu pohonu ťahať brzdený príves s hmotnosťou až do 2,8 tony. Pri predchodcovi bola táto maximálna hodnota do 2,5 tony. Zvýšené bolo aj povolené zaťaženie strechy zo 150 kg na 170 kg.


NOVÉ PRACOVISKO VODIČA – OD PROFESIONÁLOV PRE PROFESIONÁLOV


Typický pocit z jazdy: interiér modelov Transporter a Caravelle novej generácie bol koncipovaný a navrhnutý až do najmenších detailov nanovo. Cieľom vývoja bolo vytvoriť Transporter s typickými dizajnovými prvkami Volkswagen v kombinácii s maximálnym priestorom a funkčnosťou. Všetkým majiteľom predchádzajúceho modelu T6.1 bude dôverne známa zvýšená poloha sedadla, široké čalúnenie dverí v hornej časti a – pri verziách s manuálnou prevodovkou – vysoká poloha radiacej páky. Skrátka, všetko typický Transporter.

Novo vyvinutý kokpit: nový Transporter sa vždy štartuje gombíkom systému „Keyless Start“ v zvýšenej polohe na prístrojovom paneli. Vľavo a vpravo od neho sú v jednej úrovni pohľadu umiestnené digitálne displeje. Pred vodičom je voľne konfigurovateľný digitálny združený prístroj („Digital Cockpit“) s uhlopriečkou 30,5 cm (12 palcov) a vedľa neho dotykový displej systému infotainmentu (prijímač DAB+, App-Connect Wireless pre Apple CarPlay/Android Auto) s uhlopriečkou 33 cm (13 palcov). Takisto sériový je aj nový multifunkčný volant s fyzickými tlačidlami, ktoré sa dajú ovládať aj v rukaviciach. Rovnako ako Multivan a ID. Buzz má teraz aj nový Transporter elektrickú parkovaciu brzdu s funkciou Auto Hold. Ovládanie parkovacej brzdy bolo premiestnené na prístrojový panel, čím vzniklo medzi sedadlami miesto na prechod do zadnej časti kabíny (pri verziách bez deliacej steny). Voliaca páka automatickej prevodovky je teraz vytvorená ako páčka na pravej strane stĺpiku riadenia. Radiaca páka manuálnej prevodovky je umiestnená – rovnako ako pri predchádzajúcej generácii – na stredovej konzole. Verzie s automatickou prevodovkou majú na rovnakom mieste dva držiaky na nápoje v priehradke, ktorá sa dá uzatvoriť žalúziou. Ďalšie držiaky na nápoje a praktické odkladacie priestory na drobnosti každého druhu sú
vytvorené v hornej časti prístrojového panelu.


NOVÝ DIZAJN KAROSÉRIE – DNA IKONY


Ikonická DNA modelov Bulli: „Stačí jedna sekunda na to, aby sa dal Transporter, nanovo navrhnutý od prvého po posledný milimeter, okamžite identifikovať ako nástupca modelu T6.1 a člen rodiny Bulli,“ tak Albert Kirzinger, šéfdizajnér značky Volkswagen Úžitkové vozidlá, charakterizuje dizajn 7. generácie. Celý dizajn je dôsledne vytvorený podľa ikonickej DNA tohto tradičného modelového radu. Dobre je to viditeľné už na základnom tvare karosérie, ktorý má typickú bočnú hranu pod líniou okien. DNA šiestich doterajších generácií radu Transporter je viditeľná prakticky vo všetkých oblastiach karosérie nového modelu. Vonkajší dizajn podrobnejšie:


Predná časť: tvar masky chladiča pripomína model T5, tvar svetlometov T6.1 a celková čistota dizajnu T1 – to všetko však po výraznej evolúcii, čím vznikla nová tvár aktuálnych modelov Volkswagen Transporter a Caravelle. Dôležitým štylistickým prvkom sú pri tom markantné LED svetlomety. Prispievajú k tomu, že nové modely Transporter a Caravelle majú nezameniteľnú tvár v mase vozidiel.


Silueta: bočná časť sa vyznačuje čistotou, od začiatku typickou pre tento modelový rad. Podobne ako pri T6.1 z hornej hrany svetlometov prechádza cez boky až na zadné čelo vytiahnutá hrana, ktorá rozdeľuje karosériu pri pohľade zboku na hornú a dolnú časť. Tento charakteristický prvok v dizajne vzdáva hold
prvej generácii modelu Transporter. Nový dizajn majú aj kolesá formátu 16, 17 a 19 palcov pre modely Transporter a Caravelle. Na pohľad zvlášť výrazné sú 19- palcové disky z ľahkej zliatiny „Indianapolis“, ktoré budú spočiatku k dispozícii pre verziu „PanAmericana“. Majú šesť lúčov lakovaných čiernou farbou a lesklo sústružený okraj. Klapka uzáveru palivovej nádrže verzií s motorom TDI a pohonom plug-in hybrid je pre optimálny prístup umiestnená na ľavej strane v úrovni druhého stĺpika karosérie, rovnako ako pri T6.1. Klapka nabíjacej zásuvky modelov s elektrickým pohonom a pohonom plug-in hybrid je integrovaná na prednom čele pod pravým svetlometom.


Zadná časť: nové modely Transporter a Caravelle majú zadnú časť tvarovanú homogénne a čisto, ako je to typické pre tento modelový rad. Rovnako ako pri T6.1 môže mať aj nová generácia alternatívne buď dohora výklopné alebo dvojkrídlové dvere nákladného priestoru. Zadné LED svetlá s výraznou svetelnou
grafikou v profile písmena C, pretiahnuté do boku zvislým pásom LED bodov, majú úplne nový dizajn a technickú koncepciu, no pritom vytvárajú štylistické premostenie ku generácii T5. Aj na zadnej časti karosérie je dizajn podriadený funkčnosti. Príkladom môžu byť dvere nákladného/batožinového priestoru. Ich výrez siaha hlboko nadol do nárazníka, takže skriňová dodávka má (podľa verzie)
nízku nakladaciu hranu vo výške iba 575 mm až 622 mm.

Previous post Modernizovaný rad ID.3 a nové verzie radu ID.7 v predaji na Slovensku
Next post Elektrické modely radu ID. s výhodnejšími cenami už od 30 990 €